2010/04/02

Bön och arbete - repris

En vän lärde mig en klok sak. Att alltid, alltid inför möten med människor be om Guds välsignelse över den träffen/sammanträdet/samlingen/gudstjänsten/mötet och de människor som där skulle finnas och att alltid, alltid be Gud ta bort det som skulle kunna finnas så att inte fienden ska kunna sätta käppar i hjulet. I deras församling hade detta praktiserats i flera år – till stor välsignelse. Klokt, och något jag själv börjat praktisera. Det spännande är att det funkar även för mig. Sammanträden går smidigare – inklusive min egen insats som blir mer precis och mindre långrandig. Hårda ord ”osägs” i stor utsträckning – oenigheten blir mindre besvärlig och enigheten blir större.

Där blir det också tydligt att bönen och arbetet hör samman även på detta vis. Bönen om det välsignade arbetet och det beskyddade arbetet blir här tydligt. Det är gott, och jag tackar för rådet!

Inga kommentarer: